رژیم غذایی و نسخه تناسب اندام

تعادل اندام های بدن یکی از شاخص های زندگی است و نظم و ترتیب برای همه امور زندگی لازم است اما برای وزن آدمی واجب تر.

 تعادل اندام های بدن یکی از شاخص های زندگی است و نظم و ترتیب برای همه امور زندگی لازم است اما برای وزن آدمی واجب تر. راه های ساده ای که برای تناسب اندام پیشنهاد شده است عبارتند از:

– عادت و رژیم غذایی قبل را باید کنار گذاشت. یعنی خورد و خوراک قبلی را باید تغییر داد و بر مبنای حساب و کتاب خورد و خوراک را پایه گذاری کرد.
– باید در حفظ وزن طبیعی بدن دقت کامل به عمل آید و غذاهای پرچربی را ترک و از غذاهای سرخ نشده استفاده نمود.
– بر کار و فعالیت بدنی خود افزود تا ماهیچه های سینه و سرین و کفل ها به حالت طبیعی خود برگردند.
– کم کردن نان، شیرینی جات و چربی ها تا حد لزوم، اضافه کردن مواد گوشتی بدون چربی (مثل گوشت گاو و گوساله و مرغ و ماهی).
– خوردن آب اضافی در شبانه روز (حداقل مصرف آب باید هشت الی دوازده لیوان باشد). ورزش صبح گاهی بعد از نماز دوگانه به درگاه ایزد یگانه.
– مصرف سبزیجات به صورت سالادهای دلخواه و میوه جات مخصوصا سیب درختی. خوردن ماست و شیر و پنیر بدون چربی.
– برای داشتن یک اندام مناسب هیچ گاه نباید از مواد نشاسته ای بیشتر از لزوم استفاده کرد. زیرا مازاد مواد قندی، نشاسته ای خیلی زود تبدیل به چربی می شوند و به صورت ذخیره در بدن جایگزین می شوند.

 

منبع: کتاب رژیم تندرستی – اثر زنده یاد دکتر صفدر صانعی.

مشاهده سایر رژیم های غذایی

faenza telegram by xaviermartinezf d7qafubانتشار این مطلب در تلگرام می تواند موجب افزایش سطح سلامتی جامعه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *